Představa klienta byla, že budeme komunikovat čtyři environmentální témata. Nakonec jsme z každého z nich vytvořili vyučovací hodinu. S těmi jsme žáky navštěvovali se zhruba měsíčním odstupem ve škole. Jednalo se o tato témata:
- Ochrana vody
- Ochrana ovzduší
- Hluk
- Odpady
Pátým blokem se stala závěrečná akce na kterou za námi přijely děti na letiště.
Zde se jim představili odborníci, kteří se na letišti starají o ochranu životního prostředí, připojili se zvířecí parťáci, kteří na letišti působí, proběhlo vyhlášení soutěží a akce vyvrcholila zábavným vystoupením.
Zaujal nás biomonitoring, který na letišti probíhá. Je zde umístěno několik včelstev u kterých probíhají pravidelné rozbory medu. Pokud by plocha letiště byla kontaminována nějakou chemickou látkou, její otisk by byl následně ve včelích produktech odhalen.
Toto téma se prolíná celým programem. Včela je zde hlídač a ochránce životního prostředí a proto se maskotem programu stal právě pan Včelka.